Website is online!

Het was even hard werken, maar mijn nieuwe website is online.

Hahaha, dit hierboven heeft Jeroen, de website bouwert, getypt. En ja, ik zal vooral schrijven over leefstijl en vitaliteit maar ik vind zijn voorzet leuk. Omdat ik je graag een inkijk geef in hoe zo’n proces van bouwen er mentaal aan toegaat schrijf ik verder. Want zoiets staat niet ineens online. Tadaa! Klaar!
Nee.

Van de ene kant is het een kleine hel. Voor mij, tenminste. En de bouwert heeft engelengeduld gehad met mijn lichtelijk perfectionisme en autistische trekjes. Van de andere kant heel leuk om zoiets persoonlijks en eigen te maken. Spannend wel om live te gaan. Vooral in een tijd waarin “de coach” op de digitale brandstapel wordt geflikkerd. Als meisje met rood haar en groene ogen heb ik vanuit de middeleeuwen ervaring met de brandstapel dus ik verwacht dit ook wel te overleven 😉

Als je zelf geen kaas hebt gegeten van het maken van een site, dan huur je hiervoor iemand in. Ik heb natuurlijk eerst geprobeerd dit zelf te doen maar het engelengeduld van Jeroen heb ik niet. Via via kwam ik bij hem terecht.
Spoiler alert: je moet zelf de teksten aanleveren. En of je dit nou zelf typt of iemand ervoor inhuurt dat laat ik aan jou over. In mijn ogen kan niemand mijn verhaal beter schrijven dan ik en ik volgens mijn ouders als één van de eerste zinnen zei “Mara, zelluf doen!” en dit blijkbaar onbewust mijn levensmotto is, heb ik zelf getypt.
Eerst maanden uitstelgedrag vertoont. Deze site had vorig jaar al de lucht in gekund.
Totdat ik visitekaartjes had laten drukken met de qr-code naar mijn site. En ik dol enthousiast ben over deze kaartjes maar ze nog niet kon uitdelen, want er was geen site.

Dus toen heb ik m’n tanden gezet in de tekst. En dat kost tijd. En ik ben iemand die als ze ergens aan begint pas stopt als het af is. Gelukkig heb ik een omgeving die mij dan goed verzorgt en mij m’n ding laat doen.
Tekst bij de bouwert aangeleverd. En hij heeft de site voor mij klaargezet. En dan denk je nu vast; oh, dat valt allemaal toch wel mee. Nee. Toen begon mijn kortsluiting. Mijn irritatie. Want hoezo zit er zo’n verschil tussen de mobiele en de laptop versie?! Heeft een paar weken geduurd voordat ik dat kon accepteren. En nog moet ik mezelf vertellen: Laat het los.
Verder ben ik nog een paar weken aan het mierenneuken geweest over font (ik heb een huisstijl maar ik moest een keuze maken tussen 2 lettertypes. hoeft niet maar dan betaal je weer extra…). Welke foto waar. Tekst toch weer anders. Hier deze kleur daar die kleur. Nee, toch niet. Zonder vakken, toch met vakken. Quote hier. Quote daar. Nee, toch weer anders. Hier deze kleur. Dat in die kleur.
En iedere keer mailde ik de bouwert en telkens kwam hij terug met screenshots van hoe ik wat waar moest doen. Ik zeg; engelengeduld deze man. Ik heb pagina’s met ruim 50 updates (revisies). Dus. Veel kortsluiting…

Oh, en in de tussentijd had ik een webinar gevolgd van een businesscoach. Over wat je op je site vermeldt en je je doelgroep specificeert. En dan nóg meer moet trechteren. Ik werd gek. Tuurlijk is het hier tijdens m’n opleiding over gegaan. Maar met mijn missie; ik wil dat mensen vanuit eigen regie keuzes maken die hen het beste past zodat zij duurzaam leven en inzetbaar zijn op de werkvloer… Newsflash… niet goed genoeg getrechterd. Het duizenddingendoekje werd ik genoemd. Juist ook de reden waarom ik koos voor de opleiding Integrale Leefstijl- en Vitaliteitscoach. Omdat ik die duidzenddingen nou zo leuk vind. En ik dacht dit niet zo specifiek te hoeven trechteren in deze fantastische functie. En nee, ik kan niet de hele wereld helpen. Dat wíl ik ook helemaal niet. Ik wil mensen helpen die geholpen willen worden. Ik wil bedrijven helpen met het verlagen van hun verzuim. Maar dat is dus geen niche. En ik schiet blijkbaar met losse flodders als ik coaching aanbied op slaap én op voeding én op beweging én op de mentale gesteldheid én… waarop niet eigenlijk?! Dus… ik besloot wat van mijn tekst aan te passen. Geloof me… op de pagina “Home” en “Over jou” stond nog zoveel meer. En ik weet dat ik dit nog meer moet gaan trechteren. Maar dat komt. Ik heb een hele pagina verwijderd “Ik als loopbaanadviseur”. Omdat in loondienst dit mijn functie is en mijn kandidaten blij zijn met mijn hulp wil ik ook als zzp’er mijn diensten als loopbaanadviseur aanbieden. Ik geef hier ook trainingen in. Super leuk! Businesscoach zegt; 1 site voor 1 klant. Dus, daag pagina over loopbaanadvies. Maar wie weet komt ie ooit nog terug. Hoewel ik ook wel geloof wat ze zegt; hetzelfde als je naar de slager gaat en deze zegt ook je haar te kunnen knippen. Kan je vertellen dat na dit webinar ik boos was. Teleurgesteld. Want waarschijnlijk zijn niet de beste coaches succesvol maar zij die goed kunnen ondernemen. Of een businesscoach hebben. Zit je dan met je goede gedrag…
(Voor jouw beeldvorming: Geld zit in dure opleiding. In fotograaf. In website. In naam. In huisstijl. In visitekaartjes. Ergens houdt het op. Ik vind dat er meer inkomsten uit onderneming moet komen voordat ik nóg meer geld uitgeef aan die onderneming. Maar ja, wat was er eerder: de kip of het ei?). 

De site. Hij is dus online. En dan ben ik kei blij met mijn teksten. De lay-out. De huisstijl. De foto’s (lang leve een goede fotograaf en mooie vakantiefoto’s). Om vervolgens mezelf te Googlen en er dan achter komen dat ik totaal geen rekening heb gehouden met SEO en vindbaarheid op Google. Als iemand Googled op vitaliteitscoach Eindhoven dan kom ik niet eens tevoorschijn.
Ja, is ie weer, kortsluiting, in mijn hoofd.
Maakt dit geluid: ddzzzt.

Houdoe hè!